De sportzetels bieden een uitstekende steun, zonder dat ze daarom de norm stellen. Achteraan is de bank eveneens voorzien van meer uitgesproken steunkussens. In combinatie met een dieselmotor wordt de Coupé meer dan ooit tevoren en reiswagen. Het zitmeubilair is in staat om de vermoeidheid bij lange ritten te beperken, de geluidsisolatie is van die aard dat het dieselgeluid buiten blijft (met uitzondering van hoge omwentelsnelheden en een koudstart) en de ophanging geeft de oneffenheden voldoende gedempt door aan het inzittenden zolang je je aan de toegestane snelheden houdt. Een kofferinhoud van 410l, wat voldoende moet zijn voor de gezinsbagage, maakt het plaatje compleet. Je moet alleen rekening houden met een verminderde belaadbaarheid omwille van de smalle doorlaadopening. Als je grote stukken wil laden, kan je die enkel op de voorzetels kwijt. De toegang die de wegklapbare voorzetels met geheugenfunctie tot de achterbank laten is voldoende voor een min of meer vlotte instap van passagiers, maar pakweg een televisietoestel krijg je er niet door. Een minpuntje dat eigen is aan het koetswerktype en niet specifiek voor deze 3-Coupé geldt.