Standaard is de E-Klasse Break voorzien van een luchtophanging met niveauregeling en dat is zonder meer een plus. Het systeem filtert oneffenheden met het grootste gemak weg en laat geen steken vallen. Het is niet zo dat je als inzittenden een zwevend-tapijt-gevoel krijgt. De feedback is net voldoende om dat te verhinderen, en eigenlijk kan je hetzelfde zeggen van het stuurgevoel en de pedalen. In de bochten gaat de koets nog behoorlijk hellen, wat overigens niets afdoet aan het gezonde weggedrag. Reizen, ook aan hogere snelheden, moet een waar genot zijn met deze Break. En het kan economischij het door de constructeur opgegeven verbruiksgemiddelde voor de gemengde cyclus bedraagt 6,9l/100km en dat is exact evenveel als ons testverbruik voor dezelfde cyclus, ondanks een maximumverbruik van 13,0l/100km. Een indicatie dat het verbruik niet torenhoog wordt van zodra je een streep gas geeft. In elk geval hoef je met een tankinhoud van 80l niet om de haverklap naar de pomp.