Het zitmeubilair is uitstekend en er is een ruime verstelbaarheid van zowel de zetels als het stuurwiel. Een aan perfectie grenzende rijhouding is dus geen enkel probleem. Zowel de zijdelingse- als de ruggesteun en de verstelbare lendensteun van de voorzetels moeten met superlatieven omschreven worden. We verkiezen ze zelfs boven de comfortzetels van de S-Klasse waar we ons niet helemaal goed in voelden. Dezelfde positieve toon kunnen we aanhouden voor de achterbank. Hoofd-, knie- en voetruimte te over en dat hoort zo in een 4,85m lange, 1,82m brede en 1,50m hoge luxebreak.
In de koffer, die uiteraard gelijkmatig van vorm is, kan je sowieso 690l kwijt. Om het laden in alle omstandigheden nog wat makkelijker te maken schuift het rolgordijn elektrisch omhoog als de klep openstaat. Die kofferklep zelf kan je voortaan, gewoon door ze een seconde stil te houden, in eender welke stand vergrendelen. Handig. Voor wie dat nog niet functioneel genoeg is, biedt Mercedes ook een variabel verankeringsysteem aan of kan een laadplateau elektrisch tot 40cm uitschuiven. Die hebbedingetjes zijn uiteraard optioneel. De E-Break is niet zo slim met opbergmogelijkheden als pakweg de monovolumes zijn, maar je kan toch op allerhande plaatsen je prulletjes kwijt. Als de reguliere kofferruimte te krap wordt, kan je altijd nog de achterbank in twee ongelijke delen neerklappen. De beschikbare ruimte vergroot dan tot 1950l.