Lancia zelf heeft zich tussen Fiat en Alfa Romeo steeds geprofileerd als het meer luxueuze merk en dat is aan deze Ypsilon ook te merken. De verfijnding en prestige van een hoogstaande klassewagen met de wendbaarheid en de afmetingen van een compacte wagen. Dat was het uitgangspunt van Lancia. Daardoor kom je in de uitrustingslijsten zaken tegen als automatische airconditioning, snelheidsregelaar, BOSE-geluidsinstallatie, Alcantara zetelbekleding en diens meerij Het basisniveau, dat gewoon Ypsilon heet, moet die dingen ontberen, maar je kan -in opgaande lijn- ook opteren voor Argento of Platino. Het motorenpallet bestaat, althans in ons land, uit de 1.2l benzine met 60pk, de gloednieuwe 1.3l Multijet Common-Rail diesel met 70pk en een 95pk sterke 1.4l benzinemotor. De prijzen beginnen bij € 11.090 voor de 1.2 in basisuitvoering en kunnen oplopen tot € 16.010 voor de 1.3 Multijet in Platino uitvoering met automaat (de enige motorversie waarbij automatisch schakelen een mogelijkheid is).
Onze testwagen, een 1.3 Multijet in Argento-uitvoering, kost standaard € 13.400. Een prijskaartje dat door de aanwezige opties nog gevoelig opgedreven wordt tot € 17.300. De belangrijkste meeruitrustingen zijn het dubbele glazen dak voor € 800, 195/45 rubber op 165-duims lichtmetalen velgen voor € 550, een autoradio met cd voor € 360, laterale airbags met een prijskaartje van € 350, een automatische airco met twee klimaatzones ter vervanging van het standaard aanwezige handmatig af te stellen exemplaar voor € 350 en een speciale metaalkleur waarvoor Fiat € 270 vraagt.