Deze 3,76m lange, 1,69m brede en 1,52m hoge Ypsilon heeft dezelfde stilistische kenmerken als de andere recente producten van het merk; de Phedra en de Thesis. Concreet uit zich dat vooral in de opvallende rechtopstaande radiatorrooster, opvallende lichtunits en een uitgesproken schouderlijn. De ontwerpers haalden ook hun inspiratie bij de Lancia Ardea. De lijnen werden creatief geherinterpreteerd en aangepast. Het profiel is origineel, de uitstraling apart. Door het profiel zacht en sensueel -zeg maar vrouwelijk- te maken en dat te combineren met een benadrukte dalende plooilijn op de flank wil men zowel mannelijke als vrouwelijke kopers aanspreken, ook al lijkt de tweede groep het meest geneigd om tot de aanschaf over te gaan. Heikel puntje blijft de afwerking. Een duidelijk opwaartse trend was merkbaar bij de meest recente producten van de groep, maar deze nieuweling is geen goede leerling in de klas. Echte fouten zijn er niet, maar de koetswerknaden zijn niet steeds gelijklopend en niet alle koetswerkpanelen sluiten even goed aan. Gelukkig heeft dat geen invloed op de uitstraling.