Ondanks de toegenomen buitenafmetingen werd het interieur geen millimeter breder dan dat van een normale Clio. En ook op een aanpassing van de gebruikte materialen hoef je niet te rekenen. Het dashboard en de middenconsole zijn identiek aan dat van alle andere Clio’s. Alleen krijg je hier natuurlijk wel uitstekende steunende kuipjes, een sportstuurtje met Renault-Sportlogo en een aangepast onderste deel van de middenconsole. Dat is net als het inlegstuk op het dashboard en het stuurtje uitgevoerd in koetswerkkleur en biedt onder meer ook plaats aan de kort en mechanisch schakelende sportbak. De pedaaltjes zijn uitgevoerd in aluminium, er is Alcantara voor de zetelbekleding, het instrumentarium werd aangepast aan het toerentalbereik en de topsnelheid en voor de rest is erij veel te veel. Renault wilde de klanten die een dergelijk bedrag neertellen voor een auto niet al te veel ontzeggen. Daardoor heb je een volstrekt overbodige audio-installatie met een 6-cd wisselaar onder de zetel, elektrisch bediende ruiten en spiegels en zelfs een automatische airco. Ondanks de rijkelijke isolatie wordt de afdekkap van de V6 op de achterbank warm dus gekoelde lucht is welkom ook al weegt die hele installatie behoorlijk veel. De spiegels en ruiten kan je net zo goed met de hand bedienen en dan heb je nog de audio-installatieij Waarvoor zou je die willen gebruiken? Zodra de motor een beetje op temperatuur raakt, produceert die laag in de toeren een heerlijk diepe brom die wordt aangevuld met het gepuf van de uitlaatlijn als je gas lost. Het geluid gaat in crescendo naarmate het toerental stijgt; bij 3.500t/min zingt de motor dat het een lieve lust is en nog hoger gaat het over in een oorverdovend ruw gebrul. Vanaf 6.000t/min is communicatie gewoon onmogelijk, laat staan dat je de radio zou horen...
Echt praktisch kan je de Clio V6 niet noemen. De positie van de motor was van primordiaal belang; daarna zou Renault Sport wel zien waar je nog bagage kwijt kon. Uiteindelijk beschikt de Clio over een schuif onder de passagierszetel, een handschoenkastje en opbergvakken in de deurpanelen die gewoon van de productiemodellen werden overgenomen, een opbergnet achter de voorzetels voor de motor en een opbergnetje dat toch wel geschikt is voor een paar sportschoenen achter de motor (die opbergruimte is volgens Renault 45l groot). Daarvoor moet je dan al de kofferklep (of is het motorkap?) opendoen. Met de motor achterin is er vooraan wél plaats voor een koffertje. Hooggespannen verwachtingen moet je daarbij niet hebben want de vorm is onpraktisch, het toegelaten gewicht beperkt tot 30kg en het is slechts 67l groot. Even uitgebreid gaan shoppen is er dus niet bijij