Renault lijkt met het exterieur op de liefhebbers van personalisatie te mikken, maar de V6 over één kam scheren met de talrijke aangepaste vierwielers op onze wegen betekent het origineel met de kopie verwarren. De door Renault Sport doorgevoerde aanpassingen zijn noodzakelijk voor het uitvoeren van het concept en de Clio V6 dan maar gewoon vergelijken met een plastiekwinkel gaat niet. De wielkasten moesten breder; de zescilinder op de plaats van de achterbank heeft koeling nodig en er moet voldoende neerwaartse druk op de achterkant zittenij Dit ding heeft de binnenkant van een windtunnel gezien en de vorm is daar zo veel mogelijk geoptimaliseerd. Het model heeft een lengte van 3,84m, een breedte van 1,83m en een hoogte van 1,35m. Dat is zo maar eventjes 7cm lager, 10cm langer en 20cm breder dan een reguliere Clio. De voorbumper, uitgewerkte wielkasten, de luchthappers op de zijkant, de langere en grotere dakvleugel en de dubbele ronde uitlaten geven de Clio V6 een vaak geïmiteerd gemeen en agressief, maar ook indrukwekkend uiterlijk.