Renault had voor de komst van de V6 reeds een sportieve topper in het gamma; de Renault Sport Clio, met een 2-liter motor met 174pk (recent opgedreven naar 182pk). Dat moet nog beter kunnen dachten ze op de sportafdeling en men ontwikkelde de Renault Sport Clio V6 concept car die na enthousiaste reacties ook effectief in productie ging. Een extreme machine die menig sportwagenbestuurder aan het blozen kon brengen. De nieuwe generatie op onze testbank is nog steeds brutaal en onvergeeflijk, ondanks de aanpassingen. Toch is het al een prestatie dat hij een tikje meer dociel werd als je rekening houdt met een vermogensstijging van 230 naar 254pk. 100 kan in 5,8sec en de topsnelheid bedraagt 245km/u.
De in de windtunnel hertekende (aangepast is een understatement) koets van de Clio V6 oogt agressief en is niettemin misleidend want wat onder de koets en de polyester aanbouwdelen huist, heeft niets meer gemeen met een doorsnee Clio. Het is een zuivere sportwagen, maar helaas is dat het prijskaartje aan te zien. Voor € 37.900 zijn er alternatieven, maar geen enkele combineert die met een V6 middenmotor.