Volgens Saab aarzelen veel mensen bij de aankoop van een Cabrio omwille van het claustrofobische gevoel dat ze in het interieur krijgen als het dak dicht is. Saab lost dat nu op door het drielagige dak te voorzien van een lichtgekleurde binnenbekleding. Dat werkt, want hoewel je natuurlijk aan de kleine achterruit en de beperkte zichtbaarheid ter hoogte van de C-stijlen nog wel merkt dat je in een Cabrio zit, is de indruk gevoelig minder. Vooral voor de achterpassagiers die amper buitenzicht hebben. De 9-3 is overigens een echte vierzitter, net als zijn voorganger. Je kan achteraan dus probleemloos met twee volwassenen plaatsnemen. De constructeur is erin geslaagd nauwelijks of niet te beknibbelen op hoofd- en beenruimte en ook de hellingsgraad van de rugleuning is normaal. Je zit dus comfortabel waardoor langere afstanden geen probleem vormen. Vooraan wordt je door comfortabel, maar nauw aansluitende zetels op je plaats gehouden. De steun is uitstekend en de zit, ondanks een licht afwijkende houding, perfect. Akoestisch comfort is vaak een teer puntje bij wagens met een stoffen dak, en de 9-3 is geen uitzondering. Ondanks de isolerende fleece-laag in het dak worden rol- en rijgeluiden manifest bij autostradesnelheden.
De kofferruimte heeft een inhoud van 352l. Met het dak in open toestand vermindert die automatisch naar 235l.