Saab biedt de 9-3 Cabrio aan vanaf € 33.500. Dat is voor de 1.8t met 150pk in Linear-uitvoering. Hetzelfde uitrustingsniveau kan ook nog gecombineerd worden met de 2.0t met 175pk. In dat geval bedraagt het prijskaartje € 35.400. Een versie hoger is de sportief uitgeruste Vector met dezelfde motorversies. De 1.8t kost in dat geval € 36.200 en de 2.0t -onze testwagen- € 38.100. De sportiefste uitvoering is de 2.0T Aero die 210pk sterk is en voor € 40.700 van eigenaar wisselt. Elke 9-3 Cabrio heeft recht op onder meer elektrisch bediende ruiten, een volautomatische drielagige kap, een in de hoogte regelbare bestuurderszetel, uitgebreide veiligheidsuitrusting en een in de hoogte en diepte regelbaar stuurwiel. Bij de Vector komen daar sportieve koetswerkaddenda, lichtmetalen velgen, mistlampen, een lederen sportstuur en met leder beklede versnellingspook bij. Ook vervangt leder de waterafstotende stof in het interieur. De Aero krijgt specifiek 17-duims lichtmetaal, automatische airco met twee klimaatzones en een sportchassis als voornaamste meeruitrusting. Voor de zwarte lak, de lederen zetels met accenten, automatische klimaatregeling, elektrisch verstelbare en verwarmde voorzetels, bekerhouder in het dashboard, infotainmentsysteem met GPS, CD-wisselaar, Xenon koplampen, sportonderstel, 17-duims lichtmetaal en parkeerhulp moet op onze Vector-uitvoering bijbetaald worden. Daardoor komt het prijskaartje op € 47.035.
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Inleiding
Na de introductie van de Saab 9-3 Sport Sedan volgt logischerwijs de Cabriolet. Die werd tijdens het afgelopen Autosalon van Genève aan het publiek getoond en staat sinds kort bij de dealers. Niet meteen de drukste verkoopsperiode voor een cabrio-uitvoering, maar een zwakke verkoop tijdens de inloopperiode, waarin de productie nog niet op volle kracht draait, zorgt ervoor dat de leveringstermijnen niet te zeer onder druk komen te staan. Het cabriosegment groeit immers nog steeds aan populariteit; er is sprake van een toename van 50% sinds 1998. Saab heeft een goede positie, want zelfs op het eind van zijn carrière was de vorige generatie nog de best verkochte Cabrio uit het segment.