Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Conclusie

Saab 9-3 Cabriolet 2.0t
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Na de Saab 9-3 Sport Sedan, introduceren de Zweden de 9-3 Cabriolet. Een model dat verder gaat op de ingeslagen weg en zo veel mogelijk de styling van de Sedan overneemt. Een koerswijziging zou onlogisch zijn, want Saab doet het in het nog steeds aan belang groeiende cabriosegment meer dan behoorlijk goed. De 9-3 is met voorsprong de meest verkochte wagen uit het nichesegment. Ook in de VS scoort het model en daar hebben we vermoedelijk de opvallend vormgegeven achterlichtunits aan te danken. Die geven het geheel een robuustere uitstraling dan bij de Sedan het geval is. Het model is dan ook bijna drie maal stijver dan zijn voorganger en standaard voorzien van zowat elke denkbare veiligheidsuitrusting.

In het typisch vormgegeven Saab-interieur is het aangenaam toeven. Ook met de kap dicht, dank zij de lichte binnenbekleding. Er is plaats voor vier inzittenden die allen door het uitstekend steunende zitmeubilair verwend worden. Alleen windruis en tocht (dat je kan verhelpen door het windscherm te monteren) zijn eerder nadrukkelijk aanwezig. De benzinekrachtbron doet nauwelijks hoorbaar haar werk en de lagedrukturbo zorgt voornamelijk voor een gunstiger koppelverloop. Je kan dus schakellui rijden. Zo hoort dat te zijn bij een Cabriolet. Als het ook wat sneller mag, komt de Saab sportief uit de hoek. Met een basisprijs van € 33.500 doorstaat de Saab de vergelijking met de meeste concurrenten.

Geef commentaar
comments by Disqus