Net als bij de C3 wordt het dashboard gedomineerd door plastic en is het instrumentenbordje duidelijk, maar zeer compact. Bij de C3 beginnen we ons vragen te stellen bij de lichtgrijze plastic bekleding, omdat die er behoorlijk goedkoop uitziet, maar de donkere tint van onze testwagen, met in principe hetzelfde materiaal, oogt minder als plastic en valt daarom beter in onze smaak. Net als bij de C3 staan alle bedieningselementen op een (zelfde) logische plaats. Omdat de breedte toenam heb je vooraan nooit het gevoel met een heel compacte auto rond te rijden. Citroën voorziet een aantal trendy aankledingsmogelijkheden, met felgekleurde semi-transparante inlegstukken en details, maar onze SX oogde sober en klassiek. Van dynamisme viel ook niet bepaald veel te merken want het zitmeubilair blinkt niet uit in zijdelingse steun. Comfortabel zijn de zetels wel, en typisch Frans ook, met dikke kussens waarin je wat wegzakt.
Achteraan monteert Citroën geen bank meer, maar twee individuele zitplaatsen. Die zijn toegankelijk via de voorportieren. Door het wegvallen van de achterbank, lever je een derde zitmogelijkheid achteraan in. Voor volwassenen geen ramp, want het lijkt ons -ondanks een erg redelijk zijdelings plaatsaanbod- onrealistisch om daar met meer dan 2 personen plaats te nemen. Kleine kinderen daarentegen had gekund. Nu niet, en de C2 is immers maar voor 4 inzittenden gehomologeerd. De reden voor de twee individuele zitplaatsen zit in de moduleerbaarheid. Met uitzondering van de basisversie kan je de zetels immers individueel verstellen en verschuiven. Dan kan je kiezen tussen kofferinhoud en ruimte voor de passagiers. Goed gevonden, maar niet evident want de beenruimte is sowieso krap. Wie lange ritten plant met tieners of volwassenen mag zich aan geklaag verwachten. Het is de prijs die wordt betaald voor de gekrompen lengte. Wie de achterbank frequent plant te gebruiken, moet een C3 kopen. Zo redeneert Citroën. De kofferruimte is 224l groot en het volume kan met neergeklapte achterbank oplopen tot 619l. De toegang wordt verzekerd door een in twee delen openklappende kofferklep. Het bovenste deel vanaf de achterruit klap zoals steeds omhoog, het onderste deel klapt naar beneden zoals de laadklep van een pick-up truck. Leuk, maar het nut zien we er niet van in. De kofferklep van de C2 is nu niet meteen zo groot, of de wagen is niet zo hoog, dat een volledig naar boven openende klep je in de problemen zou brengen. Het gadget verhoogt dus alleen de aankoopprijs want dubbel slot, dubbele scharnieren, meer assemblagewerkij Citroën speelt ermee op het gevoel en omdat het leuk is, zou dat kunnen lukken.