De prijs is bij de constructeurs met de dubbele chevron de laatste tijd een belangrijk verkoopsargument geweest, al dan niet versterkt door de talrijke promoties. Deze C2 wordt dan ook geen dure jongen, maar de basisversie werd wel ongeveer € 2.500 duurder dan bij de Saxo. Een meerprijs die gecompenseerd zou moeten worden door de vele extra’s, als een moduleerbaar interieur en een rijke comfortuitrusting. De C2 1.1i Tentation wordt het nieuwe basismodel met een prijskaartje van € 10.440. De C2 1.4i is verkrijgbaar vanaf € 11.940 met een handgeschakelde vijfbak en € 12.640 voor de VTR met Sensodrive gerobotiseerde versnellingsbak. De 1.6i wordt enkel in de sportief aangeklede VTR-uitvoering en met Sensodrive versnellingsbak geleverd en kost € 13.740. Dieselen kan vanaf € 12.240. Aan onze testwagen hangt een prijskaartje van € 11.340. Dat is de basisprijs voor de 1.1i SX, want er waren geen opties.
Citroën C2 1.1i SX Inleiding
Na een carrière van 7 jaar werd de Citroën Saxo afgelost door de C2. Een auto waarmee Citroën vooral een dynamische kaart wil trekken, ook al is dat relatief als je spreekt over een instapmotor, zoals uit deze test zal blijken. Het gamma van de C2 bestaat uit 1.1i benzine met 61pk, een 1.4i met 76pk en een 1.6i met 110pk. Dieselen kan met een 70pk sterke 1.4HDi.