Na een normale productcyclus van 7 jaar was het tijd om de Saxo te vervangen en meteen de naam van het nieuwe product in lijn te brengen met de rest van het vernieuwde gamma. De C2 werd korter, maar breder en hoger dan het instapmodel dat hij vervangt. De komst van de C3 in het gamma maakte die herschikking noodzakelijk. Het design is dynamisch en fris dankzij enkele originele pennentrekken en leuke vondsten.
De 1.1i is met 61pk de minst krachtige uit het gamma, maar de werkijver en soepele karakter van de motor wist ons te charmeren. De handbak past er uitstekend bij en daardoor voelt de C2 vlotter aan dan hij in realiteit is. In het interieur is het dashboard integraal overgenomen uit de C3. Het plaatsaanbod vooraan is door te toegenomen breedte riant. De achterpassagiers hebben in dezelfde richting ook meer ruimte, maar betalen de gekrompen lengtematen met een wel zeer krappe beenruimte. De kofferruimte is moduleerbaar omdat de twee individuele achterzitplaatsen verschuifbaar en neerklapbaar zijn.