In 2000 stelde Mitsubishi de ASX concept car voor, wat stond voor Active Sports Crossover. Die dynamisch getekende concept werd een jaar later gecommercialiseerd in Japan als de Airtec, maar de vormgeving was van bijna elke dynamische pennentrek ontdaan. Het ontbeende dynamisme werd in 2002 weer toegevoegd door het Californische team van Mitsubishi Design America. Mitsubishi wilde de Airtec immers omvormen tot een wereldwijd te verkopen model. De USA is de grootste SUV-markt en het is dan ook weinig verassend dat het model behoorlijk wat Amerikaanse kenmerken heeft. In maart 2002 beleefde de Outlander z’n première in New York. De grille bestaat uit twee delen met daartussen een krachtig ogend gesloten middendeel dat als basis dient voor een groot chromen merklogo. Een tweekleurig spuitschema en opvallende achterlichtblokken met helder afdekglas maken de aanpassing compleet. De Outlander ziet er eigentijds uit en op afwerkingsfouten hebben we hem niet kunnen betrappen, zonder dat het model nieuwe referentiewaarden neerzet.
Geef commentaar
comments by Disqus