Subaru heeft steeds veel aandacht voor veiligheid. Zo zijn driepuntsgordels op alle zitplaatsen en vier airbags standaard. In het geval van de plofkussens gaat het om tweefasige frontale exemplaren en zijdelingse airbags. Gordijnairbags zijn aanwezig op het tweede uitrustingsniveau. Bij een frontale botsing schuiven de pedalen dankzij een speciaal knikpunt weg. Zo worden verwondingen aan de voeten en de onderbenen beperkt. Omdat de boxermotor nog lager werd ingebouwd, de ophangingspunten lager werden en de inbouwhoek hoek verkleind wordt, is de motor stiller en verlaagd het zwaartepunt enerzijds, maar neemt ook de vrije ruimte onder de motorkap toe. Daardoor wordt de schok bij het aanrijden van een voetganger beter opgevangen en heeft die een grotere overlevingskans. Om gewicht te besparen analyseerde Subaru de stalen structuur. Dat leidde onder meer tot een aanpassing van de verbindingen tussen de bodemgroep en de opbouw. Een gewichtsbesparing die niet ten koste ging van de stevigheid, integendeel. De buigstijfheid ging er met 14% op vooruit, de torsiestijfheid met 5%. Bij de actieve systemen is ABS standaard en ESP verkrijgbaar in combinatie met de automaat.
Geef commentaar
comments by Disqus