Subaru omschrijft het nieuwe interieur als zinnenprikkelend en hoogwaardig. Over dat eerste kan je discussiëren, omdat het een kwestie is van smaak, maar dat de materialen en de afwerking ten opzichte van de weinig beschamende vorige generatie van de Legacy naar een hoger niveau zijn getild, is duidelijk. De plastics ogen én voelen aangenaam en de naden tussen de verschillende interieurpanelen zijn nauwelijks groter dan bij de op dit vlak leidinggevende Duitse concurrentie. De algemene lay-out doet ook ‘Duits’ aan, met vooral een conventionele en functionele lay-out. Daar is overigens niets mis mee, want alle knopjes staan waar ze horen te staan en de wijzerplaten zijn duidelijk afleesbaar. De rolschakelaars voor de zetelverwarming vormen een uitzondering. Het dynamische van het exterieur wordt binnenin bevestigd door de aanwezigheid van zilverkleurige accenten. Sportief, maar in een afgewogen hoeveelheid. Dat het overwegend zwarte interieur (ook verkrijgbaar in beige) niet bedrukkend overkomt is behalve aan de doordachte nep-metaalaccenten ook te wijten aan het glazen schuifdak. Dat is een exemplaar van zelden geziene afmetingen dat bestaat uit twee delen. Het eerste klapt omhoog, vormt zo meteen een windgeleider, en het achterste deel schuift indien gewenst open. Aan ruimte is er voor, noch achteraan een gebrek, al is dat gezien de klasse niet echt een prestatie.
Je neemt plaats in uitstekende zetels die een quasi-ideale mix bieden tussen zitcomfort voor lange comfortabele ritten en steun om je tijdens het speelsere bochtenwerk op je plaats te houden. Achteraan is het met de steunvlakken weliswaar wat minder gesteld, maar toch scoort de achterbank uitstekend. De Sedan heeft een kofferinhoud van 433l. Bij de Wagon is die 459l groot. Voldoende voor vier grote koffers. De achterbank is in twee ongelijke delen neerklapbaar waardoor de beschikbare ruimte toeneemt tot 1649l. De verkregen laadvloer is geheel vlak.