De Legacy is verkrijgbaar in drie koetswerkversies; een Sedan, een break die Touring Wagon heet en een cross-over die luistert naar de naam Outback. Het motorenpallet bestaat in eerste instantie uit twee benzinemotoren; een 2.0i en een 2.5i. De eerste is verkrijgbaar voor de Sedan en de break, de Outback is enkel te krijgen in combinatie met de 2.5i. Een 3.0 wordt nog aan het gamma toegevoegd. Eindeloze uitrustingsmogelijkheden moet je bij Subaru niet verwachten. Je hebt keuze uit een standaarduitvoering, die recht heeft op onder meer elektrische spiegels en ramen, automatische airco, lichtmetalen velgen radio-CD-speler. Een beter uitgeruste versie krijgt er onder meer cruise-control, verwarmde voorzetels, lederen stuurwiel en een schuifdak bovenop. De Legacy Sedan 2.0i is verkrijgbaar vanaf € 22.995, de Touring Wagon kost ten minste € 23.995. Wij reden met de beter uitgeruste variant die te koop is vanaf € 25.795, waarbij het prijskaartje omwille van de metaalkleur van € 365 uitkwam op € 26.160. Geen euro te veel, zo blijkt uit een korte vergelijking. Een Toyota Avensis break 2.0 VVT-i kost met dezelfde uitrusting immers € 25.520, een Passat Variant 2.0 zelfs € 27.432, terwijl geen van beiden op de vier wielen aangedreven wordt.
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 Inleiding
Het Japanse Subaru is in onze contreien vooral gekend omwille van de Impreza, meer bepaald de van de rallywagen afgeleidde Impreza WRX. Die wagen maakt dan ook een belangrijk deel uit van de omzet van de invoerder, maar Subaru heeft een gamma dat uitgebreider is. Het bestaat immers ook nog uit de Forester, de Legacy en recent werd opnieuw een Justy aan het aanbod toegevoegd. We rijden met de nieuwe Legacy. Die werd voor het eerst voorgesteld in 1989 en op het Autosalon van Frankfurt, in september van vorig jaar, beleefde de vierde generatie haar Europese première.