Onderhuids is Subaru een buitenbeentje, door de boxermotor en de symmetrische vierwielaandrijving. De boxermotor liet zich vroeger niet positief opmerken omwille van het gebruik, maar dat heeft Subaru intussen terug kunnen dringen naar een niveau dat in lijn is met dat van de andere benzinemotoren. Een lager zwaartepunt en een optimale tractie zijn de voordelen van de combinatie en dat voel je. Een uitgesproken soepele ophanging kan zo toch gecombineerd worden met ijzersterke rijeigenschappen en daarin schuilt de feitelijke meerwaarde van Subaru. Letterlijk, want de Legacy kost geen euro meer dan een vergelijkbare auto van een concurrerend merk. Een zeer sterk totaalpakket dus, dat meer aandacht verdient dan het momenteel krijgt. Spijtig dat dieselmotoren niet in het aanbod zittenij
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0 Conclusie
Subaru wil de nieuwe Legacy in de eerste plaats een klasse hoger tillen als zijn voorganger. Niet wat buitenafmetingen betreft, wat die namen slechts beperkt toe, maar vooral wat uitstraling, uitrusting en kwaliteit betreft. Uiterlijk moet dat kunnen met een nieuw, dynamisch koetswerk met strakke lijnen. Binnenin wordt de doelstelling gerealiseerd door gebruik te maken van hoogwaardige plastics, een goede bouwkwaliteit- en nauwkeurig en een vormgeving zonder franjes. Een goed geluidsisolatie en zetels die een quasi-perfecte mix bieden tussen comfort en zijdelingse steun, maken de Legacy een aangename reiswagen. De veiligheidsuitrusting is in vergelijking met de concurrentie geheel op niveau.