Voor het overige is het interieur nauwelijks anders dan dat van elke andere E, met inbegrip van de opties die op nagenoeg elke uitvoering te krijgen zijn. Het plaatsaanbod is ook achteraan ruim, met een riante voet-, knie-, elleboog- en hoofdruimte. Tot de comfortvoorzieningen horen onder meer een feilloos werkende airco, in ons geval met vier klimaatzones, een dubbel zonnedak en een geluidsinstallatie van Harman Cardon met twaalf luidsprekers. Het interieur is voorzien van tal van opbergvakken, zoals in de armsteun vooraan, in de deuren, tegen de rugleuning van de voorzetels en in de centrale armsteun achteraan. Voor de passagiers op de achterbank herbergt die armsteun ook twee bekerhouders. Een onderdeel waar je vooraan vergeefs naar kan zoeken. De beschikbare ruimte, in combinatie met de volbloed prestaties van dergelijke modellen, vormen een belangrijke factor bij het succes van deze modellen omdat ze sportwagenprestaties zonder al te grote toegevingen koppelen aan de belaadbaarheid en functionaliteit van een grote reiswagen. De kofferruimte, al dan niet toegankelijk via en optionele elektrisch bediende kofferklep, bedraagt in dit geval dan ook 530l. Meer flexibiliteit zou ook nog kunnen, want de E55 AMG bestaat nu ook als break.
Mercedes E55 AMG Interieur
De binnen- en buitenvormgeving zit op één lijn als het op subtiliteit aankomt. De AMG-uitvoering mag dan wel herkenbaar zijn aan het steeds terugkerend AMG-logo (op de deurdorpels, het instrumentenpaneel en de zetelbekleding bijvoorbeeld), het geheel doet weinig meer dan de aanwezigheid van het vermogen tussen de voorwielen bevestigen. Het instrumentenbord is specifiek, maar net zo sober als dat van andere E-Klasses. Het bestaat nog steeds uit drie ronde klokken; een analoge klok, de snelheidsmeter met centraal scherm voor de boordcomputer en een toerenteller. Stijlvol, al mocht wat ons betreft de toerenteller een wat prominentere plaats gekregen hebben. Voor het interieur is er een ruime keuze aan tinten en bekledingen. Het zitmeubilair, standaard uitgevoerd in een hoogwaardige Nappa / Nubuck ledercombinatie, bestaat vooraan uit multicontourzetels. Die steunen als de beste dankzij uitgebreide elektrische instelmogelijkheden en een groot aantal naar keuze op te blazen steunkussens. Comfortabel en zonder meer in staat om je in alle omstandigheden op je plaats te houden. Onze testwagen was optioneel voorzien van de Dynamische Multicontourfunctie, die voor het eerst op de S-Klasse werd geïntroduceerd. Die houdt in dat de zetel bij het insturen van een bocht de luchtkussens aan de buitenzijde opblaast om de inzittenden vooraan op hun plaats te houden. Een systeem dat eenvoudigweg geniaal is, en helemaal bovenaan de lijst van te nemen opties mag geplaatst worden. Het vereist nauwelijks gewenning, maar het werkt verslavend. Van de rijhouding mag je verwachten dat die grenst aan perfectie, en ook op dat vlak stelt Mercedes ons niet teleur. Het stuurwiel is dan ook elektrisch over de diepte- en hoogte-as verstelbaar.