De basisprijs van de E55 AMG bedraagt € 94.622 en daarvoor krijg je naast het hoogwaardig staaltje techniek onder de motorkap onder meer een lederen interieur, specifieke AMG-uitrusting (waaronder een koetswerkkit en lichtmetalen velgen), een verwarmd ruitensproeiersysteem, snelheidsregelaar, elektrisch bediende ruiten en spiegels, automatische klimaatregeling en een gelaagde voor- en achterruit. Toch kan je ook hier nog een hoop opties nemen. Bij onze testwagen vertegenwoordigen de opties een totaal van € 19.831. Daarvoor heb je onder meer metaalkleur, een alarmsysteem, afstandsregelaar (Distronic), parkeerhulp, GSM, dynamische multi-contourzetels vooraan met verwarming en verluchting, bandendrukcontrole, een beschermplaat onder het carter, een DVD-navigatiesysteem, een elektrisch rolgordijn voor de achterruit, TV, een verwarmde achterbank, panoramisch open dak, automatische koffersluiting en een keyless-go startsysteem zonder sleutel. De totale kostprijs bedraagt daardoor € 114.453.
Mercedes E55 AMG Inleiding
De Mercedes E55 AMG is de absolute top van E-Klasse-aanbod. Het is een uitvoering die de eisen van de gewone, goed rijdende berline, moet overstijgen en de ruimte koppelt aan zelden geziene prestaties. De eerste generatie, die van 1997 tot 2001 in de catalogus stond, was een succes met niet minder dan 12.000 verkochte exemplaren. Deze tweede generatie moet de lat nog hoger leggen, en minstens evenveel bijval krijgen. Auto’s in de categorie van de E55 AMG zijn een zeldzaamheid, maar dat wil niet zeggen dat wie gaat shoppen in dit exclusieve segment helemaal geen keuze heeft. Zo goed als elke zichzelf respecterende Duitse constructeur heeft een model dat vergelijkbare prestaties neerzet. Bij Audi is dat de RS6, bij BMW is het de M5 en de Britten mengen zich in de strijd met de Jaguar S-Type R. Mercedes heeft wel even een streepje voor, omdat de S-Type intussen al gelift is en Audi en BMW omwille van een modelwissel momenteel nog geen recente exemplaren kunnen aanbieden.