Eén blik in het interieur is voldoende om te beseffen dat Rover nog een lange weg heeft af te leggen. Moderne inlegpaneeltjes en hertekende knopjes voor de bediening van de elektrische ruiten kunnen dat niet verbergen. Het ziet, voelt en ruikt zelfs oud. Ergonomisch is alles in orde, maar de aankleding is gewoon niet meer van deze tijd. Het instrumentenbordje bestaat uit vier ronde klokken. Twee kleine, met een aanduiding van de koelwatertemperatuur en het brandstofpeil en twee grote voor de snelheid en de toerenteller. Ze zijn duidelijk leesbaar, maar ook hier missen we een moderne invloed. Een metaalrand rond de wijzerplaten bijvoorbeeld. Rover zorgde wél voor nieuw zitmeubilair en dat maakt veel goed. De rijhouding is uitstekend en de sportief uitgesneden zetels bieden ook voor langere ritten meer dan voldoende steun. De stof/ledercombinatie die deel uitmaakt van de standaarduitrusting zorgt ook voor een stijlvolle toets. Het plaatsaanbod is zowel voor- als achteraan niet riant, maar zonder meer voldoende. Net als bij menig SUV heb je een wat beter overzicht over het verkeer, omdat de Streetwise wat hoger op de poten staat. Dat is leuk, maar het zicht naar achteren laat dan weer te wensen over.
De achterbank is standaard geschikt voor vier personen, met een speciale console met opbergvakjes tussen de voorzetels. Een achterbank voor drie personen kan zonder meerprijs besteld worden. De kofferklep geeft toegang tot een bagageruimte met een inhoud van 305l. Die kan vergroot worden tot maximaal 1090l middels een 60/40 neerklapbare achterbank.