Rover biedt in het totaal vier motoren en twee koetswerkversies aan; een 103pk sterke 1.4 16v, een 1.6 16v met 109pk, een 1.8 met 117pk en een CVT-automaat en een 2.0TD met 101pk, telkens als drie- of vijfdeurs. De goedkoopste Streetwise is de 1.4 driedeurs, die verkrijgbaar is vanaf € 13.950 (tijdelijk zelfs € 12.800). Ook die is reeds voorzien van zilverkleurige inlegstukken in het interieur, lichtmetalen velgen, elektrisch bediende ruiten en spiegels, een gedeeltelijk lederen interieur, de koetswerkkit en Airco. De vijfdeursversie is verkrijgbaar vanaf € 14.470. Dieselen kan voor respectievelijk € 16.950 en € 17.470. De 1.8 CVT is de duurste uitvoering, met een catalogusprijs van € 17.995 voor de driedeurs en €18.515 voor de vijfdeurs. De kostprijs van onze testwagen met 1.4l benzinemotor bedraagt € 14.400 omwille van de optionele metaalkeur.
Rover Streetwise 1.4 Inleiding
Sinds Rover door BMW misbruikt en, beroofd van Land Rover en Mini, voor dood werd achtergelaten, probeert het Britse motorconcern vooral met veel creativiteit, durf en met beperkte middelen een moeilijke periode te overbruggen. Hoewel de groep ongetwijfeld liever nieuwe producten op de markt zou brengen, proberen ze noodgedwongen nog even het publiek te bekoren met nieuwe versies en updates aan het bestaande programma. De CityRover, die bij het Indiase Tata van de band loopt, is de uitzondering. Een product van de gedachtenkronkels van de ontwerpers bij MG-Rover is de Streetwise. Technisch bijna helemaal gelijk aan de 25 die uit 1995 dateert, maar voorzien van een stoere 4x4-look. Een primeur zo waar, want in het segment van de 25 deed niemand dat Rover voor.