De nieuwe Astra is in eerste instantie te krijgen met 4 benzinemotoren en 2 diesels. Het gaat om een 1.4l Twinport met 90pk, een 1.6 met 105pk, een 1.8 met 125pk en een 170pk sterke 2-liter turbo. De diesels bestaan uit een 80pk sterke 1.7CDTI en eenzelfde motor met 100pk. Het aanbod zal in de toekomst nog worden uitgebreid, onder meer met een 150pk sterke 1.9CDTI. De beschikbare uitrustingsniveaus zijn in opgaande lijn Essentia, Enjoy, Sport, Elegance en Cosmo. Met uitzondering van de 2.0T zijn alle motoren verkrijgbaar vanaf basisniveau Essentia. De 1.4 kost in dat geval € 15.400, de 1.6 € 16.160 en de 1.8 € 17.350. Dieselen kan vanaf € 16.400 voor de 1.7CDTI 80pk. Met 100 dieselpaarden onder de kap bedraagt de instapkost € 17.850. De 2.0T is beschikbaar vanaf Enjoy voor € 20.450.
De versie op de testbank is de 100pk sterke 1.7CDTI in Enjoy-uitvoering. Die is verkrijgbaar vanaf € 18.150 en heeft dan onder meer recht op elektrisch bediende buitenspiegels, hoogteverstelling voor de bestuurderszetel, 16-duims wielen met 205/55-rubber en radio-cd-speler. Bij onze testwagen was de lijst onder meer aangevuld met bandenspanningscontrole, dubbele metaalkleur, boordcomputer, lichtmetalen 16-duimsvelgen, Bi-Xenon koplampen, met leder bekleed stuurwiel, Navigatiesysteem, elektronische klimaatregelingij Daardoor komt de totale kostprijs op meer dan € 26.045 euro. Dat is fors, maar toch is de Astra niet significant duurder dan pakweg aartsrivaal VW Golf. Afhankelijk van de uitrusting scheelt enkele honderdjes, voornamelijk door de dure airco (€ 1.500) die VW momenteel gratis geeft.