Grondige stijlevoluties doorvoeren op populaire modellen is een riskante onderneming omdat er veel van af hangt. Toch zijn er de laatste jaren veel volumeconstructeurs die hun compacte middenklasser een gevoelig ander uiterlijk gaven. De Peugeot 307, Mazda 3 en Renault Megane II bijvoorbeeld. Opel doet dat nu ook en leverde progressiever geproportioneerde Astra af. De lijn wordt gekenmerkt door strakke lijnen en contrasterende vlakken. De centrale vouw op de motorkap komt terug in het interieur en, weer aan de buitenzijde, op de kofferklep. Een potente uitstraling wordt bekomen door de wielkasten met extra welvingen te benadrukken. Een kenmerk dat van de vorige generatie werd overgenomen. Geheel in lijn met de trend wordt het koetswerk wat groter. De buitenafmetingen met een lengte van 4,27m, een breedte van 1,75m en een hoogte van 1,46m neigen naar de top van het segment. Opel verhoogde ook de koets voor een hogere zitpositie en een efficiëntere plaatsverdeling. De lichtunits zijn zowel voor- als achteraan opvallende stijlelementen. Vooraan kregen ze aparte chroomkleurige optieken op een glanzend zwarte achtergrond achter helder afdekglas. Achteraan opteerde Opel voor een combinatie van helder afdekmateriaal en matte kunststof.
Geef commentaar
comments by Disqus