Het aanbod bestaat uit drie motoren. De eerste is een 1.8l benzinemotor met 117pk. De andere benzinemotor staat bovenaan het gamma met een inhoud van 2,5l, een vermogensopbrengst van 177pk en een zescilinder in V-vorm architectuur. Er is ook een dieselmotor, die voor België ongetwijfeld de meest interessante versie is en bij ons op de testbank staat. Die heeft een inhoud van 2-liter en is goed voor 112pk. De beschikbare versies bestaan in opgaande lijn uit E, SE en HSE. Helemaal nieuw, en enkel voor Europa is de Sport. Die beschikt onder meer over een verlaagde ophanging (30mm lager en 30% stugger) en een sportieve aankleding. De driedeurs is de goedkoopste uitvoering en verkrijgbaar vanaf € 22.300. De vijfdeurs (Station Wagon) V6 HSE is met een prijskaartje van € 36.300. Dieselen kan voor ten minste € 24.400. Onze testwagen in SE-livrei kost inlcusief metaalkleur € 28.880.
Land Rover Freelander Td4 Inleiding
Ze worden nog steeds populairder; de ‘zachte’ 4x4’s en het is onder meer Land-Rover dat met de Freelander aan de basis lag van het segment. Maar ook pioniers worden oud, dus achtte de Britse autobouwer het nodig om haar kleinste telg een opfrisbeurt te geven voor modeljaar 2004.