In 2001, bij onder meer de introductie van de dieselmotor, werd de Freelander onderhuids al eens onder de loep genomen. Het uiterlijk wordt nu pas opgefrist. De nieuwe Range Rover stond model voor de hertekende familiesnuit. Die heeft nu koplampen met dubbele in elkaar lopende optieken achter helder afdekglas. Dat is niet alleen een esthetische verbetering want de lichtopbrengst is maar liefst 70% hoger dan voorheen. De bumpers zelf werden hertekend en zijn voortaan gedeeltelijk in koetswerkkleur uitgevoerd. Een mengeling tussen stijlvol en stoer, al komt dat bij onze zwarte testwagen niet goed tot uiting. Naast een nieuwe motorkap, grille en badges werd achteraan ook de bumper gewijzigd. De lichtunits zijn ook daar nieuw en zijn hoger ingeplant zodat ze minder vatbaar zijn voor opspattend modder of stof. Nieuwe stalen of lichtmetalen velgen maken het plaatje compleet. De afwerking van onze testwagen was foutloos, doch niet meteen van een zeldzaam hoog niveau. De koetswerknaden blijven immers relatief ruim, deels uit noodzaak om het torsen van de koets op terrein op te vangen. Er zijn concurrenten die beter doen, maar die hebben dan weer problemen met het openen of sluiten van de deuren op veeleisend terrein.
Geef commentaar
comments by Disqus