Porsche meent in de eerste plaats de veiligheid te kunnen garanderen door gebruik te maken van een stijve koetswerkstructuur. Daardoor voldoet de Cayenne aan alle crashveiligheidsnormen, waar ook ter wereld. Een combinatie van langsliggers en dwarsbalken voorin de SUV verspreidt de botskrachten. Die belastingsniveaus boven elkaar absorberen de vervormingsenergie en leiden die om het passagierscompartiment. Voor de dwarsbalken onder de zetels en de bodemdwarsbalken achteraan wordt meerfasig staal gebruikt. De binnenkant van de B-stijlen en versterkingen in de A- en B Őstijlen zijn vervaardigd uit TRIP-staal voor een betere bescherming bij een koprol. Daarnaast beschikt de Cayenne uiteraard ook over driepuntsgordels op alle zitplaatsen. Die zijn steeds voorzien van gordelspanners, behalve in het midden achteraan. Vooraan worden de spanners aangevuld met spankrachtbegrenzers. Extra grote frontale airbags worden door een tweetrapsgenerator geactiveerd voor een werking volgens de ernst van de aanrijding. Daarnaast zijn er ook nog zij-airbags vooraan en gordijnairbags. De actieve systemen zijn gegroepeerd in het PSM (Porsche Stability Management) en omvatten onder meer tractie- en stabiliteitscontrole en ABS.
Geef commentaar
comments by Disqus