De Cayenne kreeg een typerend Porsche-interieur, ook al zijn de verhoudingen anders dan in de rest van het gamma. De zit is uiteraard minder sportief en het zitmeubilair is van minder zijdelingse steun voorzien dan bij de sportwagens, maar de rijhouding klopt als een bus. De zetels zijn stevig en bieden voldoende ruggesteun tijdens de langere ritten. Zowel het zitmeubilair als het stuurwiel is uitgebreid verstelbaar. De bestuurder kijkt uit op een instrumentenpaneel dat nog herkenbaarder is als de rest van het interieur. Het bestaat uit een aaneenschakeling van ronde klokken met sportieve achtergrondverlichting. De toerenteller moest evenwel zijn centrale positie afstaan aan het schermpje van de boordcomputer. De kunststof van het dashboard contrasteert met de zilverkleurige inlegpanelen en dat zorgt voor een sportief uitzicht. De meeste bedieningselementen zijn zoals steeds rechtstreeks afkomstig van VW, maar Porsche krijgt een streepje voor met een optionele PCM (Porsche Communication Management). Dat is een systeem met kleurenscherm dat, ingebouwd in de middenconsole, zowat alle navigatie-, audio- en telefoniefuncties groepeert. Het scherm had wat dichter bij het gezichtsveld van de bestuurder mogen zitten, maar de kinderlijk eenvoudige en duidelijke bediening van de geavanceerde functies maakt dat weer goed.
De achterbank biedt ruim plaats aan drie inzittenden, dus ook daarover zijn we te spreken. Enige bemerking daar is de schuine opstelling van het zitoppervlak. Porsche heeft dat ongetwijfeld gedaan om een sportievere zithouding te creëren -wat is gelukt-, maar zuiver op zitcomfort verkiezen we een houding waarbij de knieën minder hoog opgetrokken moeten worden. Zeker omdat hoofdruimte overvloedig aanwezig is. Hoewel de optielijst zoals steeds nog ruim aangesproken kan worden, heeft Porsche ook bij de instapper niet beknibbeld op comfort. Een radio-cd speler met 12 luidsprekers, airco, elektrisch bediende zijruiten, leder en elektrisch verstelbare voorzetels zijn standaard.
De kofferruimte, gelijkmatig van vorm, heeft een inhoud van 540l onder het bagagenet. Dat is fors volgens elke standaard. Bovendien kunnen de rugleuningen van de zetels in ongelijke delen (60/40) neergeklapt worden waardoor de laadruimte zelfs oploopt tot een indrukwekkende 1.770l. Wintersporters kunnen gebruik maken van een doorlaadsysteem met skitas.