Het interieur werd minder ingrijpend gewijzigd dan de buitenzijde, al zorgen nieuwe rugleuningen van de voorzetels en een hertekende achterbank wel voor merkbaar meer voet- en beenruimte en een verbeterde instap achteraan. Het dashboard en het klassiek ogende instrumentbord wijzigden, op de houtsoort voor de bekleding na, niet. Dat vinden we ook niet erg want het oogt goed en het wijzertjes zijn probleemloos afleesbaar. Rover doet met de verlichting overigens het tegenovergestelde van wat de andere constructeurs doen: in plaats van de cijfertjes en de naald te verlichten, krijgt de hele wijzerplaat een achtergrond verlichting, met in het donker een zwarte naald en indicatoren. Dat is ongetwijfeld goedkoper, maar -belangrijker- het is net zo duidelijk als andersom. De bediening van de gadgets aan boord is intuïtief, maar het is wel duidelijk dat de knoppen en schakelaars er al wat jaren op hebben zitten, zonder dat we ons er aan storen. We vinden het spijtiger dat de constructeur het budget niet heeft gevonden om de deurpanelen te vervangen want die verraden hun leeftijd meer dan de andere elementen in het interieur.
De beschikbare ruimte is zowel voor- als achteraan ruim voldoende en de zetels zitten aangenaam, met uitzondering van de zit die zowel voor- als achteraan enkele centimeters langer had mogen zijn. Het Sterling-stuurwiel ligt minder goed in de hand als het standaardstuur, dat geheel met leder bekleed is, maar visueel heeft al dat hout wel wat. Op het vlak van geluidsisolatie worden geen potten gebroken. Het motorgebrom is gedempt en er komen algemeen weinig rol- of windgeluiden de oren van de inzittenden teisteren. Binnenin zou de afwerking een stuk beter moeten zijn dan in het verleden het geval was. Voor de soms mindere materiaalkeuze brengen we gezien het prijskaartje begrip op en parasietgeluiden zijn zo goed als afwezig. Een kreunend dashboard bij dwarsrichels, plateaus of drempels vinden we minder leuk.
Het plaatsaanbod van een aangename reiswagen wordt gecombineerd met een ruime kofferinhoud. De break moet 32l toegeven op de berline met capaciteit van 400l. Dat loopt op tot 1.222l met de achterbank plat.