De 75 is verkrijgbaar met een 1.8 16V met 120pk, een 1.8 16v Turbo met 150pk, een 2.5l V6 met 177pk en twee versies van de 2.0l viercilinder common-rail diesel van BMW-origine; met 116 of 131 paarden. De beschikbare uitrustingsniveaus zijn -afhankelijk van de motorkeuze- Classic, Sterling, Executive en Executive SE. Er is geen verschil tussen de uitrusting van de berline en de Touring. In het eerste geval schommelt het prijskaartje tussen € 22.700 en € 31.100, in het tweede geval betaal je minstens € 24.350 en maximum € 32.750. De basisprijzen zijn dus zeer redelijk voor een 4,47m lange, 1,78m brede en 1,42m hoge berline (L/B/H Touring: 4,79/1,78/1,47).
Rover mikt op een traditioneel, op comfort georiënteerd koperspubliek en dat merk je aan de standaarduitrusting. Die bestaat immers uit houtafwerking voor het instrumentenpaneel, centrale deurvergrendeling, airco, een CD-tuner en een lederen stuurwiel met geïntegreerde volumeknoppen. Onze testwagen in Sterling-livrei legt daar nog een pak bovenop met een elektronisch gestuurde klimaatregeling, ‘licht eiken’ effect in het dashboard, console en versnellingspook, bekerhouders, neerklapbare achterbank, lederen zetels, een stuurwiel in leder en hout, verwarmde voorzetels, elektrisch verstelbare zetels, 16-duims lichtmetalen velgen en parkeerhulp. Gelet op de uitrusting kunnen we het prijskaartje dat aan onze testwagen hangt, met € 31.200 bezwaarlijk veel noemen.