De veiligheidsvoorziening omvat passieve zaken als frontale airbags, rolbeugels en gordelspanners met spankrachtbegrenzers terwijl op het actief enkel het ABS-systeem met elektronische remkrachtverdeler staat. Dat vonden we drie jaar geleden nog best ok, maar intussen is de markt geëvolueerd en hoort een sportwagen over tractie- en stabiliteitscontrole te beschikken. Volledig uitschakelbaar weliswaar...
Honda gebruikte wel een speciale techniek voor het ontwikkelen van een voor een open sportwagen stijf koetswerk, die ze het “X-bone frame” noemen. Bij een eerdere crashtest van de EuroNCAP, haalde de S2000 een score van 4 sterren met een uitstekende impactprotectie van 79%. Nu de structuur al wat jaartjes meegaat en de concurrentie nieuwere modellen in de catalogus heeft staan zijn er merken die beter scoren in procenten. Toch haalt de voorlopig als veiligste geteste roadster, de BMW Z4, tijdens de laatste testsessie van de onafhankelijke organisatie nog steeds 4 sterren. Dat duidt erop dat de S2000 op dat vlak nog verre van verouderd is.