Tijdens eerdere tests hadden we al kunnen concluderen dat de S2000 perfectie dicht benaderd. We keken de facelift dan ook met enige scepsis tegemoet. De lichte verouderingsverschijnselen van het sober gelijnde koetswerk zijn met de cosmetische ingrepen aan de traditionele facelift-items efficiënt weggewerkt en ook de detailaanpassingen aan het interieur kunnen we smaken. Wat aluminiumkleurige accenten ogen toch weer wat moderner en op het nieuwe instrumentenbord is sommige informatie beter afleesbaar. Wat ongewijzigd bleef kon enkel met superlatieven omschreven worden. Dat gold ook voor de rijeigenschappen, maar Honda besloot in een zoektocht naar een betere controleerbaarheid en gebruiksgemak toch de boring van de motor te verhogen en de achterophanging wat minder stug te maken. Hoewel de aanpassing aan de motor geen invloed had op het motorvermogen, is het verloop van de vermogens- en koppelkurve (het koppel steeg wel tot 218Nm) nu een stuk gunstiger en dat laat zich voelen in minder brutaal, maar gelukkig niet minder sportief weggedrag. Integendeel; de zachtere ophanging achteraan zorgt naast wat meer comfort vooral voor een betere controleerbaarheid op de limiet en dat maakt de S2000 een bovenste beste speelkameraad. Spijtig wel dat tractie- en stabiliteitscontrole niet beschikbaar zijn om de teugels strak te houden als het, vooral in moeilijk controleerbare omstandigheden, de bedoeling is dat het speleding in het gareel blijft. Let wel: ook zonder dat is de S2000 snedig en voorspelbaar, maar meer en meer concurrenten bieden dergelijke uitschakelbare systemen aan.
Mede doordat Honda gebruik maakt van een viercilindermotor (een zescilinder is regel in die vermogensklasse), blijft het prijskaartje van de tweezitter beperkt. Met een basisprijs van € 37.380, maar nauwelijks nog opties om uit te kiezen, kost de S2000 gevoelig minder dan een gelijkwaardig uitgeruste BMW Z4 of Porsche Boxster. Merkimago kan wel een rol spelen, maar hoe dan ook zijn de concurrenten die de sportieve rijsensatie van de S2000 combineren met een dakloos koetswerk zeldzaam.