Het interieur is net als het koetswerk een traktatie voor het oog. Door het strakke lijnenspel met een combinatie vlakken en krommingen lijkt het alsof alle onderdelen in relatie staan tot elkaar. Een vorm die tegelijk vloeiend en dynamisch is. Bovendien combineert BMW nieuwsoortige invloeden, als de vorm van de dashboardpanelen, de middenconsole (die voor een optimale ergonomie licht naar de bestuurder is gekeerd) en de middentunnel met traditionele elementen als een perfect afleesbare wijzerplaat met ronde klokken. Het elektrisch verstelbare (hoogte en diepte) sportstuur ligt als gegoten en het zitmeubilair is boven kritiek verheven dankzij de uitstekende mix tussen zitcomfort en zijdelingse steun. Toch is het ondanks een optionele lendensteunverstelling niet het beste dat de constructeur op dat vlak te bieden heeft. Het kleuren LCD-scherm van de iDrive, die net als bij de 7- en 5-Reeks nagenoeg alle functies groepeert, zit op de enige goede plaats: centraal tegen de voorruit onder een diepe afschermkap. Hoewel vele collegae het niet begrepen hebben op die ene intelligente draai- en drukknop op de middenconsole, blijven we erbij dat de iDrive de beste gegroepeerde bediening in z’n soort biedt. Het systeem vereist wellicht meer gewenning dan de systemen van concurrenten als Audi en Mercedes, maar is het enige dat trouw blijft aan de filosofie van doorgedreven beperking van invoermogelijkheden, waardoor het als enige zonder ook maar een blik van de weg af te nemen bediend kan worden. Finaal krijgt het daardoor onze voorkeur.
Met een lengte van 4,82m, een breedte van 1,85m en een hoogte van 1,37m is de 6 een uit de kluiten gewassen bolide. Moest het een atleet zijn, dan was het eerder een bodybuilder dan een marathonloperij Hoewel dat vooraan resulteert in een riant plaatsaanbod, krijgen eventuele inzittenden achteraan de rekening voor dat gespierde lijf gepresenteerd. De positie van de rugleuning achteraan is verticaler dan gemiddeld en de knieën moeten hoger opgetrokken worden. Zaken die je beter vermijdt als je lange ritten comfortabel wil houden. Bovendien kan, wie pakweg 1m80 meet, problemen krijgen met been- en voetruimte. Als de 6 zich dakloos van zijn elegantste kant toont, valt de instap dankzij de terugklapleuning en de versnelde elektrische verstelling van de voorzetels mee, maar als je je onder de kap door moet wurmen wordt het krapper dan we gewild hadden.
Omdat BMW met het kleine -naar cabrionormen goed doorzichtbare- achterruitje meteen ook een groot glasoppervlak, dat zich uiteraard niet laat plooien, uitspaart kan de grote canvas toch plaatsefficiënt opgeborgen worden. In open toestand wordt dan ook slechts 50l kofferinhoud ingeleverd en blijft er nog een zeer bruikbare 300l over. Daardoor moet je zelfs open op reis kunnen vertrekken. Of naar de golfclub rijden.