Het plaatsaanbod is vanzelfsprekend vergelijkbaar met dat van de Mondeo, wat borg staat voor een gunstige verhouding tussen binnenruimte en koetswerkafmetingen. Door de verstelbare stuurkolom en de uitgebreide instellingsmogelijkheden in de harde, doch comfortabele voorzetels is de rijhouding perfect. De hoge daklijn achteraan zorgt voor voldoende hoofdruimte. Verwacht dus geen problemen bij het huisvesten van volwassenen. De voet- en knieruimte is vergelijkbaar met die van concurrenten in deze klasse, maar echt uitblinken doet ze niet. Over het zitcomfort van de achterbank zijn we vol lof. Daar doet deze X het zelfs marginaal beter dan de Mondeo, die toch een te schuin opgesteld zitvlak heeft. Enkel de knieruimte zou krap kunnen worden als de inzittenden vooraan elke beschikbare centimeter ruimte willen confisqueren.
De kofferklep is zoals de laatste trend dicteert voorzien van een apart te openen achterruit voor het laden van kleine stukken. Daarnaast krijg je een kofferinhoud van 455l, wat normaal is voor een lifestyle-georiënteerde break. De achterzetels laten zich in ongelijke delen neerklappen (70/30) tot een nagenoeg vlakke laadvloer zodat het voertuig ook kan ingezet worden voor een weekenduitstap naar de plaatselijke doe-het-zelf zaak. Of je kan een extra set golfclubs meenemen naar uw wekelijkse treffen op de minutieus geknipte grasmat.