De krachtbron laat zich aan de buitenzijde opmerken, maar binnenin is daar ook met het dak open zo goed als niets van te merken. Dat geeft de cabrio-adept de kans om van de omgeving te genieten. De koets laat ondanks een behoorlijk stroomlijnverstorende stoffen dakconstructie toch nog een Cx van 0,35 opmeten. De luchtstroom over de wagen is bovendien goed gecontroleerd, waardoor het interieur bij lage snelheden geheel tochtvrij blijft. Met het optionele windscherm op z’n plaats kan je ook lange trajecten aan hogere (autostrade-) snelheden afwerken zonder dat storend windruis of tocht de kop op steekt. Dat is zonder meer een plus. De ophanging is BMW-efficiënt maar een stuk minder stug dan de sportophanging van de zwaardere motorversies. Dat benadrukt eens te meer het comfortabele karakter van het model. De tandheugelbesturing geeft veel feedback en het weggedrag is gezond. 143pk en 205/55 R16-rubber blijkt onvoldoende om de achterwielaandrijver in de problemen te brengen. De tussenkomsten van de elektronische waakhonden blijven dan ook tot een minimum beperkt.
BMW belooft een gemiddeld verbruik van 7,8l/100km over de gemengde cyclus. Met het dak open blaast de Cabrio omwille van de hogere weerstand al gauw een litertje meer door de cilinders. Als je de combinatie tot prestaties wil aanzetten, moet je het onderste uit de kan halen en dat weegt natuurlijk op het verbruik. Met een kleine 10l/100km kom je in dat opzicht echter al een heel end. En dan raak je met de tankinhoud van 63l nog dik 600km ver.