Het interieur kent enkel de noodzakelijke verschilpunten met de andere 3-Reeksen die hier al aan bod kwamen. Het hoeft niet te verwonderen dat leeftijd ervan beter zichtbaar is dan van het exterieur want het moet de frisse confronterende vlakken en lijnen -die de laatste creaties van het merk typeren- ontberen. Een nadere kennismaking leert ons gelukkig ook dat er op ergonomisch vlak nog steeds geen speld tussen te krijgen valt. Alles zit waar het hoort en het voelt ook degelijk aan. Het zitmeubilair zorgt voor een ontspannen rit en er is voldoende ruimte voor voeten en benen. Achteraan oogt al die zwarte stof uiteraard claustrofisch en kon de toegang tot de diep uitgesneden zitplaatsen, ondanks versneld elektrisch terugschuivende zetels, wat beter. Elementen die vervallen zodra je met een druk op de knop het dak in de koffer doet verdwijnen. Het ruimteaanbod achteraan is vergelijkbaar met dat van de concurrentie. Je wordt wat meer dan bij een berline in een stuikhouding gedwongen, maar het is onvoldoende om als oncomfortabel te omschrijven.
Naast de traditionele opbergvakken in het interieur (een 3-Reeks bulkt er niet meteen van), kan je de bagage uiteraard ook in de koffer kwijt. De inhoud daarvan bedraagt een zeer redelijke 300l.