Het naar goede gewoonte foutloos afgewerkte exterieur laat zich sinds kort opmerken door nieuwe voor- en achterbumpers. Tegelijk werden ook de koplampunits vervangen door ‘Eagle Eyes’ die qua vorm beter bij de rest van het gamma aanleunen. De Coupé en de Cabriolet waren bij de laatste facelift immers in de kou blijven staan. Aangepaste achterlichtunits maken het plaatje compleet. De vorm daarvan wijzigde niet, maar het zijn voortaan LED’s die voor de verlichting zorgen. Een berline die het einde van de carrière nadert en de concurrentie die met onder meer de Audi A4 Cabriolet, de Mercedes CLK Convertible en de Saab 9-3 Cabriolet recentere modellen in de showroom heeft staan, versnellen de veroudering van de koets. De vorm is klassiek en hoewel ze nog duidelijk in de smaak valt, krijgt de 4,48m lange, 1,76m brede en 1,37m hoge cabrio het moeilijk om de leeftijd te verbergen. Met open dak lukt dat nog steeds beter dan in gesloten toestand. Het segment ontsnapt omwille van praktische beslommeringen wel aan de heersende honger naar metalen wegklapdaken. Alle concurrenten opteren voor stof omdat het nu eenmaal zeer complex is om vier inzittenden onder een metalen wegschuifhemel plaats te laten nemen. De achterruit bestaat uiteraard uit glas en is verwarmbaar. Bij het wegklappen van het dak verdwijnt het geheel ook netjes onder een kunststof afdekkap.
Geef commentaar
comments by Disqus