De voorophanging bestaat uit onafhankelijke McPherson veerpoten met schroefveren. Achteraan gebruikt men een voorbijgestreefde torsieas met getrokken armen, schroefveren en gasgevulde schokdempers. Zowel voor- als achteraan zit er een stabilisatorstang. Ondanks de rolbeugel heeft de koets veel te veel de neiging om te gaan trillen en plooien op oneffenheden. Dat is niet echt storend, maar het neemt de scherpe kantjes van het weggedrag. De PT Cruiser Cabrio reageert dan ook niet zo strak op de stuurbewegingen als de gesloten versie. Het weggedrag is nog steeds braaf. Dat wil zeggen dat je de PT Cruiser lang onder controle kan houden, maar dat limietverschijnselen als een naar de buitenzijde neigende voortrein heel snel de kop op steken. Ook de stuurinrichting verloor wat communicatievaardigheid en is daardoor soms wazig, maar nooit onaangenaam. De remmen voldoen zonder meer voor het beoogde gebruik.
Chrysler PT Cruiser Cabrio 2.4 Rijgedrag
De Cabrio is wel verkrijgbaar met de atmosferische 2.4l viercilinder benzinemotor die de importeur bij de vijfdeurs niet voert. Die 2.429cc heeft wel recht op vier kleppen per cilinder, dubbele bovenliggende nokkenassen en sequentiële injectie (monopoint), maar levert desondanks slechts 150pk. Dat vinden we, met name omdat het vermogen pas bij 5.200t/min. vrijkomt, aan de lage kant. Ook het koppel loopt niet over; bij 4.000t/min is 214Nm ter beschikking. Toch presteert de PT Cruiser Cabrio niet slecht. De versnellingsbak schakelt eerder soepel dan snel, maar als je de toerenteller de rode zone in jaagt, kan je naar 100km/u in 10,3sec. De automaat is bijna twee tellen trager. De topsnelheid ligt in de buurt van 180km/u. Met het dak dicht bedraagt de luchtweerstandscoëfficiënt al 0,39. Met het dak open is dat nog een stuk meer, wat de makke hernemingen en de grote dorst verklaart als je er vaart in wil houden. Het opgegeven gebruiksgemiddelde bedraagt 9,9l voor de gemengde cyclus, maar omdat het weer ons toeliet open te rijden liep dat al snel op tot 16l/100km en meer. Met minder dan een emmer zal je het niet kunnen rooien. Ook niet als je de roep van de motor naar een rustige en beheerste rijstijl beantwoordt.