De Crossfire lijkt naar Amerikaanse normen eerder bekrompen met een lengte van 4,05m, een breedte van 1,76m en een hoogte van 1,29m, maar dat heeft natuurlijk te maken met de gebruikte SLK-basis. Mercedes opteerde voor haar compacte tweezitter voor een gecombineerd coupé-cabriolet-concept, maar Chrysler houdt het bij twee aparte modellen en voorzag de cabrio van een conventioneel stoffen dak. Daarmee hebben we dan meteen het enige onderdeel gehad, dat de duiding ‘conventioneel’ verdient. Het lijnenspel is immers origineel, exotisch, gedurfd, ja, zelfs barok. De opzichtige koelsleuven achter de voorste wielkasten, de hoge oplopende gordellijn, ribbels op de motorkapij het is niet alledaags én Őzo hebben we aan de reacties van de omstanders gemerkt- laat zich smaken. De openingsprocedure van het dak is nog voor verbetering vatbaar. Je moet immers manueel ontgrendelen en het dak ophoogduwen tot een minimale hoek van 15 graden alvorens de elektromotor wil overnemen en het dak in 22 seconden onder een gewelfde afdekkap laat verdwijnen, maar dat is het enige minpunt dat we kunnen verzinnen. De afwerking zit wel snor. Het model wordt dan ook door het Duitse Karmann geassembleerd.
Geef commentaar
comments by Disqus