Omdat de Vectra een uit de kluiten gewassen gezinswagen is, mag je verwachten dat het interieur je op een comfortabel aantal centimeters trakteert. Vooral de breedte is opmerkelijk, een trend in dit segment. De vormgeving van de massieve boordplank die gelukkig uit hoogwaardige kunststof bestaat, benadrukt dit nog. Been- en knieruimte achteraan is er in overvloed. Een licht gekantelde achterbank, een opstelling die over grote afstanden omwille van automatisch meer opgetrokken knieën zal gaan vermoeien, was daarom niet nodig geweest.
De vijfdeurs is door de grotere laadopening en de verwijderbare hoedenplank steeds beter belaadbaar dan de vierdeurs. De koffer, vrij regelmatig van vorm, is dan ook goed toegankelijk en heeft een riante inhoud van 500l. De achterbank is asymmetrisch neerklapbaar en zorgt zo voor een toename van het laadvolume tot maximaal 1.360l. De Turbomotor is in het interieur hoorbaar, maar de decibels stijgen nooit tot een onaangenaam of vermoeiend geluidsniveau. Ook windruis blijft meer dan behoorlijk binnen de perken, al durf je dat snel vergeten door het gemak waarmee de Turbo aan hoog tempo asfalt maait.