Dat we ons met de Vectra trakteerden op een degelijke, voorspelbare en ruime gezinswagen wisten we al. Dat het onderstel ons een dynamisch en tegelijk verre van oncomfortabel weggedrag zou bieden ook, maar we hadden niet gedacht dat de combinatie met de 2.0 turbomotor met 175pk zo verslavend zou zijn. Het huwelijk tussen onderstel, versnellingsbak en motor is perfect. Daardoor is dit ook met voorsprong de prettigste Vectra die we al konden rijden. Prettiger dan de koppelrijke 1.9CDTI-diesels én zelfs een pak aangenamer dan de nerveuzere (en duurdere) 3.2l V6. Toegegeven, een acceleratietijd naar 100km/u van 9,1sec is niet supersnel, maar door het soepele beschaafde karakter van de motor ben je dat gauw vergeten.
De Turbo Edition groepeert een specifieke aankleding van exterieur en interieur in een aantrekkelijk geprijsd optiepakket, maar ook daarbuiten kan je nog uitgebreid door de optielijst grasduinen. Met uitzondering van ESP, dat met een basisprijs van € 27.350 echt tot de standaarduitrusting had mogen behoren, vertoont de uitrusting weinig echte hiaten.