Het zitmeubilair is van zeer hoge kwaliteit en dat kan ook van de bekledingen gezegd worden. Het is een beetje spijtig dat de kwaliteitsindruk ten koste ging van de creativiteit van de bekleders, maar wie de 1 gebruikt om kilometers te malen zal de ruime instelbaarheid van de zetel en het stuurwiel eerder naar waarde weten te schatten. De rijhouding is immers perfect en ook de ondersteuning van het standaardmeubilair laat nauwelijks te wensen over. Optionele sportzetels leveren desnoods meer zijdelingse steun. De beenruimte achteraan is voldoende ruim en door de hoge daklijn is de hoofdruimte zelfs riant te noemen. De forse achterportieren zorgen voor goede toegankelijkheid en zelfs de achterbank zit goed. Enig minpunt achteraan is de transmissietunnel. Omdat BMW er ook bij deze kleine telg heeft voor gekozen de achterwielen aan te drijven, moet de aandrijfstang onder het passagierscompartiment door en dat levert een flinke bult op. De bruikbaarheid van de middelste zitplaats achteraan lijdt daaronder.
De inhoud van het bagagecompartiment, te openen door het logo op het kofferdeksel naar boven te kantelen, bedraagt 330l. De achterbank kan plat -in ongelijke delen- en vergroot het beschikbare volume tot 1.150l.