Het Tucson-gamma bulkt niet van de beschikbare motorversies, -er is keuze uit een 20 viercilinder van 140pk, een 2.7l V6 met 175pk en een 2.0 CRDi van 112pk- maar moet door de goede opbouw aan ieders wens kunnen voldoen. Zo is er voor beide tweeliters (benzine en diesel) keuze uit een versie met voorwiel- dan wel vierwielaandrijving, en kan de diesel naast de handgeschakelde vijfbak voorzien worden van een automaat met vier verhoudingen. De V6 wordt enkel gekoppeld aan een automaat en beschikt ook steeds over vierwielaandrijving. Met telkens drie uitrustingsniveau’s komen we aan een totaal van 17 beschikbare varianten zonder in de optielijst te duiken. Door het model ook zonder vierwielaandrijving beschikbaar te maken, kon het basisprijskaartje met € 2.000 gedrukt worden. Er is dan ook al een Tucson vanaf € 16.999. De V6 is met € 27.999 de duurste uit het gamma terwijl de diesel vanaf € 18.999 leverbaar is.
Aan onze testwagen, een 2.0 CRDi 4WD GLS’S’ hangt een basisprijskaartje van € 26.199. Daarmee is het exemplaar uitgerust met een stijlvolle lederen bekleding, zes airbags, volautomatische klimaatregeling, snelheidsregelaar, verwarmde voorzetels, een koetswerk met kunststof beschermprofielen, dakrails, een radio-CDij Enkel de micakleur van € 450 was nog een optie. Daarmee kost de Tucson, ook in vergelijking concurrenten als de Toyota RAV 4, Land Rover Freelander of Honda C-RV, geen euro te veel.