Porsche 997 Carrera S Veiligheid

Porsche 997 Carrera S
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Het verhogen van de passieve veiligheid was, zo zegt het merk, een hoofdprioriteit bij het ontwikkelen van de nieuwe Coupé. Ondanks een doorgedreven gebruik van lichtmetaal in de constructie weegt het koetswerk met 273kg (nog steeds een pluimgewicht) 15kg meer dan z’n voorganger. Gewicht dat overigens elders gecompenseerd wordt, maar waarvoor de koets 8% meer torsiestijfheid en 40% meer buigstijfheid in de plaats geeft. Voorts heeft elke inzittende, ook de occasionele op de noodzitplaatsen achteraan, recht op een driepuntsveiligheidsgordel. Vooraan zijn die uiteraard voorzien van spanners en spankrachtbegrenzers. Als het mis gaat staan zes airbags klaar om de schok voor de inzittenden te temperen. Het gaat om twee grote tweetraps frontale airbags en het verbeterde POSIP (Porsche Side Impact Protection) dat bestaat uit zijdelingse plofkussen en twee hoofdairbags van 8 liter.

Tegelijk wordt een nieuwe generatie van het PSM Porsche Stability Management geïntroduceerd, met een verbeterde stabiliteitscontrole en een veel nauwkeurigere regeling van de remdruk. Samen met de fijngevoeligheid verhoogde Porsche de tolerantie van het systeem zodat het later tussenbeide komt en zowel bij dwarsacceleraties als bij het remmen meer ruimte laat voor de interactie van de bestuurder met de sportwagen, wat we uiteraard toejuichen.

Geef commentaar
comments by Disqus