Het totale aanbod bestaat, berline en break samen, uit 23 modellen in de uitrustingsniveaus (in opgaande lijn) Tentation, SX, VTR en Exclusive. Bij de benzinemotoren bestaat het aanbod uit een 1.8l met 117pk (vanaf € 22.000), een 2.0l met 143pk (vanaf € 24.150) en een 3.0 V6 die met 210pk en een basisprijs van € 32.750 helemaal bovenaan het gamma staat. Dieselen kan vanaf € 23.100 met de nieuwe fiscaal vriendelijke 1.6l HDi met 110pk en met de herwerkte 2.0HDi die nu 138 in plaats van 110pk levert. De eerste is er vanaf € 23.100, de tweede moet Citroën ten minste € 25.650 opleveren. De 2.2HDi met 136pk verdwijnt uit het gamma, met uitzondering van de versies die aan een automaat gekoppeld zijn. Ook nog even melden dat de basisuitrusting van elke C5 bestaat uit automatische airco, centrale vergrendeling, elektrisch bediende ruiten vooraan , boordcomputer, mistlampen en natuurlijk de unieke Hydractive 3 ophanging.
Onze testwagen is een C5 1.6HDi VTR berline met een basisprijskaartje van € 24.650 dat door de metaalkleur en het Automatisch Pack (elektrisch inklapbare buitenspiegels, een automatisch richtende rechterbuitenspiegel bij het achteruitrijden, automatisch dimmende binnenspiegel en parkeersensoren voor- en achteraan) oploopt tot € 25.800.