De facelift die Citroën de C5 geeft is vooral uiterlijk ingrijpend. Een nieuwe, moderne snuit wordt gecombineerd met een achterpartij met nieuwe lichtblokken, een andere bumper en ook een nieuwe kofferklep. Aan de buitenzijde wordt de C5 ook een tikkeltje groter. Binnenin blijven niet alleen de afmetingen bij het oude; op wat nieuwe bekledingsmogelijkheden, een aangepast instrumentarium en nieuwe knopjes voor de middenconsole na, laat Citroën het interieur ongemoeid zonder dat dat daarom slecht hoeft te zijn. Dankzij het ruime plaatsaanbod en het algemeen hoge comfortniveau kunnen we enkel de gebrekkige zijdelingse steun van de zetels als minpunt aanhalen.
De 1.6 HDi, gekoppeld aan een manuele vijfbak, heeft wat moeite om uit de startblokken te komen maar rijdt voor het overige aangenaam vlot. De spurt naar 100 kan in 11,3sec en dat moet voldoende zijn voor de meeste bestuurders. Prettig is de werkingsstilte, de fiscale toegankelijkheid van de motor en het geringe brandstofverbruik. De demping is voor de dynamisch ingestelde bestuurder misschien ontoereikend, maar het comfortniveau van de Hydractive 3 ophanging is nog steeds uitzonderlijk. Tot slot nog melden dat Citroën de opfrisbeurt ook heeft aangegrepen om een extra airbag (met nu een totaal van zeven) en ESP aan de standaard veiligheidsuitrusting toe te voegen.