De rijhouding is dankzij de instelmogelijkheden van het stuurwiel voor zowel groot als klein nagenoeg perfect in te stellen. Het zitmeubilair zelf is comfortabel en daarin is het verschil tussen de zetels vooraan of de achterbank niet zeer groot. Met breed openzwaaiende deuren is de toegang eenvoudig en de beschikbare hoofd-, been- en knieruimte is vergelijkbaar met die van de concurrenten. De achterpartij heeft door de schuin opgestelde achterruit de kenmerken van een lifestyle-break, maar het gebruiksgemak werd met een brede laadklep en een lage drempel niet geheel uit het oog verloren. De koffer heeft een inhoud van 465l; 15l meer dan de berline. De achterbank is vanzelfsprekend neerklapbaar om het beschikbare laadvolume tot maximaal 1670l te vergroten. Wie daar niet genoeg mee heeft, kan een geremde sleep van anderhalve ton aan een optionele sleephaak hangen.
Nissan Primera Wagon 1.9dCi Interieur
Voor het interieur van de Primera opteerde Nissan voor een boordplank met een gecentraliseerd instrumentenbord onder een prominente schaduwkap net onder de voorruit. Het instrumentarium is klassiek, permanent verlicht en dankzij het gebruik van donker getint afschermglas steeds goed afleesbaar. Centraal onder het instrumentenpaneel monteerde de constructeur een informatiedisplay en alle noodzakelijke bedieningsinstrumenten. Het display dient onder meer voor de weergave van de boordcomputer, het GPS-systeem (dat gebruik maakt van vogelperspectief), airco en de standaard achteruitrijcamera. Dat Nissan voor de bediening, die overigens ergonomisch perfect is geplaatst, koos voor knoppen waarvan de functie wisselt afhankelijk van het gekozen submenu is spijtig. Daardoor is de bediening verre van eenvoudig, ondanks een goede basis.