In het interieur vinden we voortaan een volwaardige Mercedes-boordplank in plastic van goede kwaliteit en met een overzichtelijke lay-out. Dat was ooit anders. De broodnodige goede kwaliteitsindruk kondigt ook meteen de afwezigheid van enige frivoliteit aan. Mercedes heeft de lessen uit de eerste generatie goed geleerd, maar te rigoureus toegepast. Gelukkig zijn we dat met een uitstekende zithouding al snel vergeten. Het zitmeubilair is hard, maar steunt goed. De instelbaarheid van de zetels, met een niet te verwaarlozen zijdelingse steun, is ruim voldoende. Een goede zaak want hoe hard we ook proberen, verder dan een hoogteverstelling voor het stuurwiel komen we niet. De uitrustingsfiche vermeldt nochtans duidelijk een diepteverstelling en die had, de ‘premium’ positionering en het prijskaartje indachtig, ook effectief aanwezig mogen zijn.
De A pakt uit met een voordelige exterieur / interieurverhouding. Aan de binnenkant heb je nooit de indruk met een auto van slechts 3,8m rond te rijden. Er is been- en hoofdruimte te over. Ook achteraan. De sandwichstructuur heeft wel een relatief hoge instap tot gevolg. De aantrekkelijk geproportioneerde binnenruimte heeft bovendien geen al te grote impact op het koffervolume. Dat bedraagt steeds 435l. De achterbank is neerklapbaar waardoor de laadcapaciteit tot 1995l vergroot kan worden. Zoals bij rollend materieel van Duitse origine wel vaker het geval is, kan je alleen een vlakke laadvloer krijgen als je de koffervloer verhoogd.