De positie van stuurwiel en pedalen leveren samen met de instelbaarheid van de bestuurderszetel een aangename zithouding op. Net als bij de Civic en de Stream staat de versnellingshendel op de middenconsole. Een positie die handig is en de centrale tunnel uiteraard overbodig maakt. Het instrumentenbord is dankzij optitron-verlichtingstechnologie steeds perfect afleesbaar en de groepering van de meeste knoppen en instrumenten is logisch en overzichtelijk. Een enkel detail, als de plaatsing van de knoppen voor de elektrische ruitbediening, nagelaten. Het interieur is gerieflijk want voorzien van een aantal intelligente opbergvakken. Zo kunnen waardevolle spullen bij de hogere uitrustingsniveau’s onder het zitvlak van de centrale voorzetel opgeborgen worden. De kofferruimte heeft een perfect acceptabel volume van 439l. Hou er wel rekening mee dat de lay-out -hoog en breed, maar niet diep- niet de handigste is als je grote dingen wil laden. Met de drie achterzetels neer verandert dat uiteraard. Dan heb je een volume van 1.049l ter beschikking.
Honda FR-V 2.0 Interieur
Volgens Honda heeft de zetelopstelling vooral sociale voordelen. Zo kan een kind probleemloos tussen beide ouders inzitten, waar het het liefst is. Zelf zijn we niet overtuigd dat we de grijpgrage handjes van het kleine volkje zo dicht in de buurt van alle knopjes en hendels (inclusief de handrem) willen hebben, maar de gekozen zetelconfiguratie heeft voldoende objectieve voordelen om ons van haar nut te overtuigen. Zo is het bijvoorbeeld een stuk eenvoudiger om je de toegang tot de middelste zitplaats te verschaffen dan pakweg over de achterbank naar twee zitplaatsen op de derde zetelrij te klauteren. Het gaat ook over volwaardige zitplaatsen en omdat beide middelste zetels in de lengte verschuifbaar zijn (de voorste tot 27cm, achteraan bedraagt de verstelafstand 17cm) kan je drie volwassenen naast elkaar laten plaatsnemen zonder dat ellebogen en schouders met elkaar in contact komen. Of je spontaan zo veel mogelijk inzittenden naast elkaar gaat plaatsen, durven we betwijfelen, maar als het moet gaat het zonder probleem. De achterzetels laten zich bovendien eenvoudig in de vloer opbergen, met een vlak laadruim tot gevolg. In zo’n geval kan je bij een conventionele monovolume nog slechts aan twee personen ruimte bieden, terwijl de FR-V nog probleemloos drie personen kan vervoeren. In onbruik laat de middelste zitplaats zich gewillig tot een armsteun omvormen.